(日本語は英語の後にあります!)
A Real experience of A Company.
Hello, I'm Kazu. On this blog I write about the true self discovery and about Yasuyuki Sato who has developed various kinds of methods to enable people to awaken to their true self (their god nature inside), as well as experiences of people who actually discovered it from my own view.Today, I'll share an experience of a company that has introduced the Santa Sales method or YS method developed by Mr. Sato.
A company in a local city is a subsidiary under a major firm. The company had a problem in human relationships and mutual trust in a work place since there had been a huge gap between management and workers. It had kept them from having enough communication.
As they were too far-reached from each other, all the workers seemed to work the least. Consequently, employees satisfaction level was always ranked almost at the bottom out of 41 group companies.
However, Mr. M who has been on loan to operate this company since 2 years ago happened to meet Mr. Sato's YS method. Having learned this Santa Sales method, he realized many things. He soon prepared a notebook and started to write down good aspects of each employee one by one ( It is one of the exercises of santa sales approach).
As he kept writing good aspects of employees in the notebook whenever he had time, all the employees as well as the company itself started look wonderful to him. Just around that time, to his surprise, one employee won such an award as Good Idea award after another among the subsidiaries. No one in the company had received such a prize before.
Moreover, the relationship between labor and management developed rapidly as they found ways to communicate each other creating a congenial atmosphere at a workplace.
At the end of last year, the result of the survey of the employees satisfaction level surged in almost all the points of rating. It achieved a remarkable outcome. Mr. M says he could witness firsthand the effects of the Santa method.
The Santa Sale approach or YS method represents a business style that gives out the love and gratitude and happiness spirit. All the companies are largely influenced by workers' thoughts. I reaffirmed that it is very important to care about workers when we revitalize a company. I was really impressed by his story.
ある企業のはなし
こんにちは。谷和代です。
このブログでは、自分の中にある「本当の自分」=真我に出会うメソッドを開発された佐藤康行先生や真我について、また実際に真我に出会った方々の体験等を私自身の視点から書いています。
今日は佐藤先生のYSメソッドをベースにしたサンタ営業を取り入れたある企業A社の体験をお伝えします。
A社は地方にある大手企業のグループ会社です。この企業には以前から従業員と管理職や経営者との間に大きな隔たりがあり、双方のコミュニケーションがほとんどとられていなかったため、職場での人間関係や信頼関係に大きな問題がありました。
使われる人と使う人のような雰囲気が根強く、社員も最低限の与えられた業務をこなすといった状況にあったそうです。当然、従業員の満足度もグループ会社41社ある中でほぼ毎年最下位にありました。
ところが、2年ほど前にこの会社に出向して経営を任されたMさんはサンタ営業に出会いました。サンタ営業のセミナーの中で、さまざまな気付きを得たMさんは、翌日からさっそく1冊のノートを用意し、社員全員の美点発見(その人の素晴らしいところを見つけるワーク)を始めたのです。
毎日毎日空いた時間を見つけて社員一人一人の美点発見をしているうちに、Mさんはその会社や社員がまるで違ったものに見え始め、なんて素晴らしい会社なんだと思えてきたそうです。すると、不思議なことに、それまでは全く縁のなかった、グループ会社内全体でのさまざまな部門での表彰式で、A社の従業員たちが賞をとり始めたのです。
さらに、従業員と管理職や経営者との間にコミュニケーションをとれる環境ができあがり、急展開で社内の雰囲気が変化していったそうです。
すると、昨年末のグループ内の社員満足度調査では毎年ほぼ最下位だったA社が100近くある調査項目のほぼ全項目において改善をしたという異例の結果をだしたそうです。Mさんはサンタ営業の凄さを身をもって体感したといっています。
サンタ営業とは本当の自分(真我)の心で相手中心に行う営業スタイルのことです。会社や組織も従業員の心でできているので、やはり心に手を付けるということが何より大切なんだなと思いました。素晴らしい体験ですね。