Hello, I'm Kazu who translates Mr. Sato's words into English. On this blog I write about "The True Self (God nature inside)" and about Mr. Yasuyuki Sato as well as people's experiences through discovering their true self from my own view.
On my previous blog, I've introduced an experience of Mr. N who made a huge success in his sales through discovering his true self or "his Santa Spirit" inside.
It is human's most wonderful heart like the heart of Santa Clause. Mr. N could make 4 times the sales just by meeting it.
Now let me explain why this happened and what is the relations between mind and money with Mr. Sato's commentary.
Mr. Sato says that human's mind is all made of past memories. (vid. my previous blog: The mechanism of mind) The past memories can be largely divided into three parts. One is the memory
of brain that includes knowledge, information, and ideas.
The second one is the memory of genes that includes DNA and all the past experiences. People carry those memories as well as former life memories.
In this sense, our life is not like a full-length marathon starting as a pack, but like a marathon relay race passing a baton to the next runner. Because we all have inherited so many things from our ancestors and pass them down to our successors.
Furthermore, we form our own value through our past experiences and environments, and such value creates the criteria in our mind to judge things and people.
In many cases sales people such as Mr. N can tell whether or not their products will be sold to a customer just at the moment when they see the customer.
It is because they judge everything based on their past experiences.
Mr. Sato says all your sales performances are already decided by what you have in your mind, so whether or not you can sell the product to a customer is determined before you visit.
However, there is the other memory you have, that is the third one. It is the most wonderful mind or the true self that lies deepest inside and it can make anything possible. It is quite different from people's mind which is full of past memories. It is the memory of the universe or true love itself.
Once this most wonderful mind is discovered from inside, deep true love will well up. Then, many people experience the feeling of deep appreciation for their parents.
As a result, such a beautiful mind with full of love is reflected in your face or your expression.
Well, I'd like to ask you a question. Which sales person do you want to buy a product from, the one who try to sell his product no matter what it takes, or the one who are sincere and truly kind and think of your happiness?
The answer is clear.
Not a manipulative technique but what you have in your mind really matters. And you will see all the results as a reflection of your mind.
It is just amazing..
(to be continued..)
「心」と「お金」の関係 Ⅲ
こんにちは。谷和代です。このブログでは、自分の中にある「本当の自分」=真我に出会うメソッドを開発された佐藤康行先生や真我について、また実際に真我に出会った方々の体験等を私自身の視点から書いています。
前回のブログで、佐藤先生の開発した「サンタ営業」メソッドを使って営業成績を4倍に伸ばしたNさんの体験をご紹介しました。この「サンタの心」というのは「本当の自分」のことです。
自分の中にある一番素晴らしいサンタクロースのような心のことをいいます。Nさんはこの「サンタの心」「本当の自分」に出会うことで、結果として営業成績を4倍に伸ばしたのです。
では、一体なんでそんな事がおこるのか、「心」と「お金」の関係はどうなっているのかを佐藤先生の解説を通してお伝えします。
まずはじめに、人間は記憶でできていると佐藤先生は言っています。(詳しくは、過去のブログ:心のしくみを参考にしてください)一言で「記憶」といっても記憶には三種類あります。
一つは頭の記憶、つまり脳にインプットされた記憶です。知識や情報、考え方などは全部「頭の記憶」ですね。
二つ目は「細胞の記憶」=「遺伝子の記憶」です。私たちは生まれるときには既に、先祖からの遺伝子の記憶と前世からの記憶をもって生まれてきているわけです。
ですから生まれた時点で、私たちは過去の父母からのバトンを受け継いで走っていく、いわば駅伝のランナーのようなものです。横一列にスタートするフルマラソンではありません。
更に、生まれてからの環境というまわりの人々の影響を受けて、いろんな価値観が出来上がり、それが細胞の記憶となって物事を判断する基準になっていくというわけです。
Nさんのような営業マンでいうなら、お客さんを見た第一印象で「これはいける!」とか、「これはだめだ!」と瞬間的に思うのは過去の記憶があるからです。
佐藤先生は商品が売れるかどうかは売る前から決まっていると言います。どういう事かというと、その営業マンの心がどんな過去の記憶をもっているかによってほぼ決まるのだそうです。
しかし、一番奥にある三つ目の記憶というのは、人間の過去の記憶や頭の記憶ではない、すべての人を愛せる心、つまり宇宙の記憶ともいえるの心のことで、これをサンタの心といっているのですが、実は、この心をどんな営業マンもともと持っているのです。
この「サンタの心」「本当の自分」を引き出したときに、Nさんのように思いもしなかった両親への深い感謝の心が湧き出てくるのです。
すると、もちろんその美しい愛の心、感謝の心が顔や表情に出ますよね。
もし、何か同じ商品を買うときに、目の前に2人の営業マンがいるとします。一人は売ろう売ろうとするドロボー営業のセールスマン、もう一人は本当にあなたの幸せを思ってくれている愛に溢れたセールスマンだとしたら、あなたはどちらの営業マンからその商品を買いたいですか?
答えは明らかですよね。
つまり、小手先の作戦ではなくその人の心の中がどういうものかというのが、すべて目の前の営業結果となってあらわれてくるのです。
本当にスゴい事ですね。
(つづく、、、)