Thursday, January 29, 2015

Let Go Of What You Cling To Ⅱ

(日本語は英語の後にあります!)
Hello. I'm Kazu who translates Mr. Sato's words into English.

On my previous blog, I introduced Mr. Sato's approaches to let go of what you cling to. Today, I'll write about my own experience of letting go of my attachment to my daughter.

When I look back on my past, my mother used to be a very loving person, but at the same time she was overprotective, because she was worried too much about me and my sister. I had a disciplined upbringing.

I think I inherited her predisposition, and I had also been worried about my children  all the time without knowing. Those worries varied from their relations with friends, score at school, to their far-distant future.

That means that I had a strong desire or wish for my children with my ideals that I was obsessed with.
When my daughter was in the 1st grade, an unforgettable event happened to me.

My daughter suddenly refused to go to school without any reasons. It was just before summer and it lasted for several months.

I asked her the reason why she couldn't go to school every day, but all she answered was that she didn't want to leave my side.

She actually seemed to be sick every morning. I had no idea what to do..  Then, I was fortunate enough to have a chance to ask advise from Mr. Sato. However, what he said to me was just stunning!!

Mr. Sato said, "Mrs. Tani, she is all right on her own, because she is not your child, but is a child of God." (The word "God" here doesn't mean any religious god, but the perfect consciousness or true nature inside of her)

I was shocked by his words!  And I said to myself, "Yes, she is my daughter whom I gave birth to!"
I remember that I was totally at a loss what to do on my way back.
                                           (to be continued...)



執着心を手放すⅡ


こんにちは。谷和代です。
このブログでは、自分の中にある「本当の自分」=真我に出会うメソッドを開発された佐藤康行先生や真我について、また実際に真我に出会った方々の体験等を私自身の視点から書いています。

昨日は、佐藤先生から学んだ「捨てる生き方」についてお話ししました。今日は、私自身が子供に対する執着心を捨てた体験をお伝えします。

私が幼少の頃、私の母親はとても愛情深く、しかし同時にとても心配性で、私や姉の事をいつも不安そうに見ていたのを覚えています。また、ときには口うるさいほどに厳しく、細かい事まで注意されて育った記憶があります。

私自身も2人の子供を育てる中で、どうしても無意識に母親と同じように、心配をしながら子供達を育ててきたように思います。子供の友達関係から学校の成績はもちろんのこと、子供達の遠い将来のことまで余計な心配が私の心から消える事はありませんでした。

言い換えれば、無意識に自分の思う理想の姿に育ってくれるよう、大きな期待と強い願いを持っていたわけです。

下の娘が小学校1年のとき、ある出来事が起こりました。これといった理由もないのに、急に学校に行けなくなったのです。娘に理由を聞くと、私から離れたくないというのです。

朝になると頭が痛いとかお腹が痛いと言って、学校を休もうとします。当の本人よりも、心配性の私の不安はひどくなる一方でした。初めての小学校での運動会の練習も始まり、私はなんとか娘を学校へ行かせようとあの手この手を尽くしましたが、全く本人に変化は見られませんでした。

しかし、朝になると本当に具合が悪くなるのです。。そんなときに佐藤先生に相談する機会があり、そのことを話してみると驚くような言葉が返ってきました。

先生が私に言われたのは「お子さんは大丈夫ですよ。子供はあなたの子ではないんです。子供は神様の子です。」(もちろん、神様というのは宗教の神ではありません。子供自身に内在している、子供の完璧な生命力)

私はショックでした!あの子は私の産んだ私の子だって思いました。。

その日の帰り道、何だか呆然としていたのを覚えています。頭が真っ白になりました。じゃあ、一体どうすればいいんだろうって。

   (つづく、、)