Wednesday, May 6, 2015

夫への感謝 Gratitude for My Husband

(See below for the English version.)

ブログランキングに参加しています。下のバナーを2つポチッと応援おねがいします!



クリエイティブライフ ブログランキングへ  にほんブログ村 ライフスタイルブログ 自分磨きへ
                         にほんブログ村  

こんにちは。谷和代です。

自分の中にある最高に素晴らしい自分=「本当の自分」に一瞬で出会えるとしたら、会ってみたくないですか?

それが可能なんです!


ここでいう「本当の自分」とは、人間のいわゆる本音と立前の本音の感情ではありません。

人間心ではなく、自然や動植物、宇宙にあるすべてのものとひとつの生命、愛そのものの大調和した自分のことです。

ですから、もちろん例外なくだれの心の奥にも眠っています。万国共通です。


私は佐藤康行先生のYSメソッドで、その本当の自分=真我に出会い、それまで眠っていた素晴らしい自分自身に出会いました!

それと同時に起こるさまざまな現実での不思議な変化を体験し、人間のもつ可能性に驚かずにはいられませんでした。

そのことを多くの人に知ってほしくて、今では「本当の自分」をみつけるワークショップを英語と日本語で開催しています。

そして国境をこえて人間のもつ素晴らしさにたくさんの感動をいただいています。


***************************


夫への感謝

先日、ほんの小さなできごとから、とても大きな主人の愛を感じました。

ゴールデンウィークを名古屋ですごしていた最後の朝のことです。

私と主人は出発まで少し時間があり、ホテルでゆっくりと朝食をとることができました。

なかなかそういった機会もないので、とても貴重な時間に感じました。

食事を終えコーヒーを飲んでいたときに、わたしは友人に電話を掛ける用があった事を急に思い出しました。

そのことを主人に言うと、飲みかけのコーヒーを置いて、私と一緒に席を立とうとしたのです。

まだコーヒーも飲み終わっていないのに、文句一つ言わずいつもの優しい表情でした。

自分の身勝手さと、今まで当たり前だった主人の大きな優しさに思わずはっとしました。そして、とてつもなく素敵な人に感じたのです。

おおらかな性格の主人はどんな時も私たち家族の気持ちを理解してくれ、励ましてくれるのですが、私はそんな主人のことをあまりにも当然のように感じていました。


そういえば以前、私が友人の家から帰るとときに夜遅くなり、最終の電車だったにもかかわらず、間違った電車に乗ってしまったことがありました。

しかも、それは急行電車だったので、気付いた時には遠くの見知らぬ街に向かっていました。

電車の中から主人にあわてて電話をすると、車で急いで迎えにきてくれ、私がその駅に着く頃には駅前のローラリーで待っていてくれたのです。思い返せば、その時もとても優しい表情でした。

のろけ話をしているのではなく、実は真我に出会うまえは離婚も考えていたのです。

当時、私にとって優柔不断で頼りない上、洋服など見た目は一切構わないし、誕生日や結婚記念日はパーフェクトに忘れるダメダメ夫でした。

それが、本当の自分=真我に出会った時に、本当の主人の素晴らしさが次々と見え、私にとってのまさしくソウルメイトだとわかったのです!

そして今回さらに素晴らしい人に見えました。それと同時に主人の両親にもとてもありがたく感じました。

佐藤先生は以前こんなことを言っていました。
結婚をしていても同じ相手の中に、新しいその人と無限に出会う事ができます。』

この人はこんな人だと固定してしまったら、そんな人になってしまうけれど、素晴らしさを無限に発見できたらどんなに歳を重ねても更にさらに素晴らしい関係を築いていけるんだということを心から感じました。



最後まで読んでいただきありがとうございます。よろしかったらバナーをポチっと2つクリックして応援していただけると嬉しいです!

クリエイティブライフ ブログランキングへ   にほんブログ村 ライフスタイルブログ 自分磨きへ
                         にほんブログ村  

Hello. I'm Kazu. 
Have you ever thought about ”who you really are”?  You might sometimes wonder what you actually want to do in life, even though you strive hard for your better life.

Your True Self, your Best Self knows all the answers.


"The true self" here doesn't mean your true feeling or real intention that is often compared with stated reasons, but the authentic self that is united as one with life of everything in the whole universe including  all the natural elements.


Therefore, of course it is common for all humanity. It is the most wonderful self that lies deep down within you.



Ever since I discovered my true self through a YS approach developed by Yasuyuki Sato, I have experienced so many changes in life, and now I myself offer the true self discovery seminars. 

As I present workshops both in Japanese and English, I have witnessed many people from different countries who had wonderful experiences by meeting their true self.
*********************************************************************


Gratitude For My Husband.


The other day a minor incident bought me a major realization of love from my husband.

My husband and I spent this Golden Week holidays in Nagoya, and this happened on the day when we were leaving there.

In that morning as we had time to spare, we could enjoy a gourmet breakfast together in a hotel.

We normally live a hectic life, and it was really a precious moment for us to have such a relaxing time.

However, when we just finished the meal and were drinking coffee, I suddenly remembered that I had to call my friend.

As soon as I told him about it, he left half-finished cup of coffee and tried to rise from his seat with an affectionate look as usual.

I realized how self-centered I was and also how generous he was. He looked tremendously wonderful.

He is a placid person by nature and always understands and encourages all of our family, but I had taken him for granted.

Then I also remembered one of my memories of his generosity. 

When I visited my friend's home, I stayed there until late at night. I hastily took a train, but I soon realized that I had taken a wrong one. 

As it was the last train of the day, I called my husband in the train and explained what happened. He sounded  surprised, but was worried about me and drove to the station that I was heading for.

When I got to the station, he was already there and waited for me also with an affectionate look.

I'm not bragging about my husband, because we were about to get divorced before we met the True Self. 

Back then, I thought that he had been an indecisive and rather weak person.

When I uncovered my True Self, or true love within, I found his strong points one after another and he was exactly my soul mate. 

And this time I found him wonderful even more, and I felt gratitude for his parents as well.

Mr. Sato once said, "Even if you are married, you can meet new persons limitlessly in the same partner as long as you try to find them." 

This means that if we fix the personality for a person with our insights or bias, the person will become the one we fixed.

However, we can actually find more and more good points about our partner as we age, then we will become much happier.


Thank you very much for reading. Please click on the banners below. It will give me a tremendous boost to write a blog! 
                                       ↓ ↓    ↓ ↓
クリエイティブライフ ブログランキングへ  にほんブログ村 ライフスタイルブログ 自分磨きへ
                         にほんブログ村